niedziela, 5 stycznia 2014

Adolf Hitler MERCEDES BENZ "Grosser Mercedes" W150 770 Kompressor



 "Grosser Mercedes" W150 770 Kompressor

Mercedes W150 770K był ulubioną limuzyną Hitlera, używaną przez niego zwłaszcza w czasie uroczystych parad i defilad odbywających się wzdłuż głównych ulic miast, które odwiedzał.  



Wspomniany samochód – wyposażony w 8-cylindrowy silnik o mocy 230 koni mechanicznych – należał wówczas do najlepszych na świecie. Swoją klasą oraz parametrami technicznymi przewyższał takie marki jak Bugatti, Bentley czy Rolls Royce 

 Samochód jest kuloodporny, stąd jego waga to niemal 5 ton. Grubość karoserii wynosi 18 mm, natomiast okien – 40 mm. Frȍhlich poddał dokładnej analizie oryginalne dokumenty pojazdu oraz zdjęcia archiwalne. .

numer rejestracyjny (IA 148461)

 O wyjątkowości samochodu świadczy fakt, iż wyprodukowano jedynie 88 egzemplarzy tego modelu. Z kolei jego opancerzenie jest przykładem na to, że samochód został specjalnie przystosowany do wymagań Hitlera.



 Model 770 znany był także jako Großer Mercedes, to pojazd produkowany w od 1930 do 1943 roku. Luksusowy produkt Mercedesa służył nie tylko Hitlerowi, lecz także cesarzowi Wilhelmowi II, cesarzowi Hirohito, a także papieżowi Piusowi XI i jego następcy. Samochód ten kojarzony jest z Hitlerem znacznie bardziej, niż jego ulubiony G4, głównie ze względu na to, że to właśnie w 770-tce najczęściej fotografowano wodza i licznych nazistowskich oficjeli. Już pierwsza seria W07 produkowana do 1938 roku była niezwykle dopracowanym samochodem. Ich ceny zaczynały się od 29 500 reichsmarek, a za najbardziej dopracowane egzemplarze w wersji kabriolet płacono nawet 65 000 marek. Pojazdy wyposażano w silniki o pojemności 7,6 litra i mocy 150 koni mechanicznych, rozpędzające je do około 160 kilometrów na godzinę.

 Później konstrukcja 770 uległa zmianie. Większość egzemplarzy z drugiej serii trafiło do niemieckich oficjeli i Kancelarii Rzeszy. W latach 1940-43 sprzedawano również opancerzone modele W 150 II wyposażone w pancerze o grubości 18 mm i 40 mm szkło pancerne, wzmocnione felgi i kuloodporne opony.











Seria 770 została gruntownie zmodernizowana w roku 1938, pociągnęło to za sobą zmianę oznaczenia wewnętrznego na W150.
Moc silnika podniesiono do 155 KM (116 kW) przy 3000 obr./min. Z doładowaniem wzrastała ona do 230 KM (170 kW) przy 3200 obr./min. W pojeździe zastosowano 5-biegową manualną skrzynię biegów, bieg 4. był bezpośrednim, 5. zaś nadbiegiem

W roku 1938 Mercedes 770 był najdroższym samochodem możliwym do nabycia na terenie III Rzeszy, mimo że cena nie była podawana do publicznej wiadomości (dostępna była „auf Anfrage” – na życzenie).
Do czasu zakończenia produkcji podwozi w 1943 roku powstało 88 egzemplarzy serii W150. Ostatnie nadwozie połączono z podwoziem w marcu 1944 roku

 Nie wiadomo dokładnie, ile mercedesów 770 przetrwało do dzisiejszych czasów. Tuż po wojnie egzemplarz należący do prezydenta Finlandii Gustawa Mannerheima, został sprzedany amerykańskiemu kolekcjonerowi, by w 1951 roku pojawić się w filmie pt. "Lis pustyni: prawdziwa historia Rommla". W 1973 roku ten sam samochód został sprzedany na aukcji za rekordową jak na tamte czasy sumę 153 tys. dolarów.


Historia samochodu Hitlera nie jest do końca znana. Opancerzony niebieski mercedes 770K w wersji kabrio, został wyprodukowany w 1935 roku. Po wojnie auto znalazło się w Austrii, skąd trafiło do... Las Vegas. Następnie samochód powrócił do Europy, należąc do bawarskiego magnata piwnego. Po jego śmierci w 2008 roku wdowa sprzedawała auto prywatnemu kolekcjonerowi z Bielefeld, który już posiadał pięć mercedesów 770!



 Teraz wóz Hitlera o numerze nadwozia 1A 148461 znów zmienił właściciela. Anonimowy milioner z Rosji najpierw zlecił wyszukanie auta, które należało do wodza III Rzeszy. Po jego zlokalizowaniu, prywatnym odrzutowcem przyleciał do Niemiec, by sfinalizować transakcję. Ostatecznie... kupił wszystkie 6 mercedesów! Kwota transakcji została oczywiście utajniona. Spekuluje się, że Rosjanin zapłacił 5-10 milionów euro.

Z sześciu mercedesów 770, pięć trafi do dalszej sprzedaży, tylko ten należący w przeszłości do Hitlera pojedzie do Moskwy. Marzenie wodza III Rzeszy o paradzie na Placu Czerwonym być może wreszcie się spełni...

Chociaż chyba nie do końca fuhrerowi o to chodziło...








Nie wiadomo dokładnie, ile mercedesów 770 przetrwało do dzisiejszych czasów. Tuż po wojnie egzemplarz należący do prezydenta Finlandii Gustawa Mannerheima, został sprzedany amerykańskiemu kolekcjonerowi, by w 1951 roku pojawić się w filmie pt. "Lis pustyni: prawdziwa historia Rommla". W 1973 roku ten sam samochód został sprzedany na aukcji za rekordową jak na tamte czasy sumę 153 tys. dolarów.

Czytaj więcej na http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ciekawostki/news/mercedes-hitlera-w-moskwie,1402001,1718?utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz